دومین نشست گفت‌وگوی شهری تحت عنوان «محیط زیست شهری و چالش‌های زیست‌محیطی» در پوهنتون علوم طبی کابل ابوعلی ابن‌سینا

IT_Director
دوشنبه ۱۳۹۸/۹/۱۱ - ۱۰:۱
KUMS News

این نشست که به تاریخ ۲۹ عقرب ۱۳۹۸ در اتاق شماره یک کنفرانس‌های این پوهنتون با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد، در آن محترم رییس پوهنتون، استادان و محصلان پوهنحی صحت عامه پوهنتون علوم طبی کابل ابوعلی ابن‌سینا و محترمه معین خدمات شهری شاروالی کابل اشتراک نموده بودند. نخست، محترم دوکتور عبدالاحد سهرابی مسوول برنامه حمایت از شاروالی کابل نشست یادشده را به صورت مفصل به معرفی گرفت‌ و استقامت‌های کاری نهادهای ذیربط را مشخص نمود. 

سپس، محترم پوهاند دوکتور وحیدالله مومند رییس پوهنتون علوم طبی کابل ابوعلی ابن‌سینا پیرامون موضوع محیط زیست، همه‌جانبه صحبت نموده و از نظر طبابت موضوع محیط زیست را مورد بررسی قرار داد. رییس پوهنتون محیط زیست و ارتباط مستقیم آن با دین اسلام را از زوایای مختلف مورد بحث قرار داده و فرمود ‌که دین اسلام در زمینه پاکی محیط زیست و حفظ الصحه شخصی تاکیدات زیادی داشته است که در آیات و احادیث نبوی به آن اشاره شده و باید در تطبیق آن از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نورزیم. 

بعداً، محترمه داکتر مهتاب عالمی معین خدمات شهری شاروالی کابل نیز دیدگاه‌ها و نظریات خویش را در رابطه به موضوع ابراز نمود. 

در بخش دوم این نشست، موضوع مورد بحث توسط متخصصان بخش‌های صحت عامه و محیط زیست آغاز شده و از جوانب مختلف موضوعات محیط زیست را مورد بررسی قرار داده و راه‌های بهبود محیط زیست را به بحث گرفتند.‌

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲
Background image

بخش مراقبت های جدی(ICU)در دیپارتمنت گوش و گلو شفاخانه تدریسی میوند آماده بهره برداری گردید

به اساس پلان های انکشافی و گسترش میزان دسترسی به خدمات با کیفیت صحی در شفاخانه تدریسی میوند، کار ایجاد واحد مراقبت های جدی از مریضان وخیم در سرویس گوش و گلو تکمیل و به بهره برداری رسید.. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۹:۳۰
Background image

جلسه تضمین کیفیت پوهنتون علوم طبی کابل برگزار شد

این جلسه امروز 3 ثور سال روان به رهبری پوهاند دوکتور نجیب الله امرخیل معاون علمی پوهنتون و با اشتراک اعضای این جلسه برگزار گردید.

در جلسه یاد شده در باره تهیه و ترتیب چک لست جدید با در. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۴:۲۱
Background image

سال گذشته برای بیش از سه صد هزار بیمار در شفاخانه تدریسی میوند خدمات صحی ارایه شده است

شفاخانه کادری میوند پوهنتون علوم طبی کابل که در قلب کابل موقعیت دارد و از تاسیس این شفاخانه بیشتر از یک قرن میگذرد، در یک سال گذشته بیش از سه صد هزار تن به این شفاخانه مراجعه نموده و. . .

BACK TO NEWS