تحقیقات یکی از مسوولیت‌های اصلی پوهنتون بوده که نهادهای تحصیلی را از نگاه استقلالیت مالی خودکفا می‌سازد

IT_Director
یکشنبه ۱۴۰۱/۳/۱۵ - ۹:۴۵
تحقیقات یکی از مسوولیت‌های اصلی پوهنتون بوده که نهادهای تحصیلی را از نگاه استقلالیت مالی خودکفا می‌سازد

این مطلب را محترم پوهنیار دوکتور فضل الرحمن رحمانی رئیس پوهنتون علوم طبی کابل ابوعلی ابن‌سینا در محفل افتتاح ورکشاپ آموزشی «روش تحقیق» بیان داشت. این ورکشاپ که قبل از ظهر امروز (۱۴ جوزا ۱۴۰۱) به همکاری سازمان صحی جهان برای ۳۰ تن از استادان دیپارتمنت‌های مختلف پوهنتون علوم طبی کابل برگزار گردیده است به مدت سه هفته ادامه خواهد داشت.

رئیس پوهنتون علوم طبی کابل هم‌چنان آموزش روش تحقیق را برای اعضای کادر علمی نهایت مهم و ضروری دانسته و از همکاری سازمان صحی جهان ابراز امتنان نموده از عموم اشتراک کنندگان خواست تا از موضوعات آن در ساحه کار عملی خویش استفاده نمایند.

در بخش دیگر ورکشاپ محترمه نرگس نیازی نماینده سازمان صحی جهان (WHO) پیرامون تحقیق صحبت نموده ابراز داشت: پوهنتون‌های افغانستان مسوولیت دارند تا در رشد و انکشاف تحقیقات تلاش نمایند تا از نظر تحقیقاتی به معیارهای بین المللی برسند.

در این ورکشاپ پوهاند دوکتور نجیب الله امرخیل معاون علمی پوهنتون نیز سخنرانی نموده گفت: تحقیق موضوع مهم و اساسی برای انکشاف پوهنتون‌ها، خلاقیت علم و نو آوری می باشد.

پوهاند امرخیل اضافه کرد: تحقیقات زیادی در پوهنتون صورت گرفته است که در زمان فعلی جواب‌گو نبوده که باید در زمینه تلاش‌ها و نوآوری های بیشتر صورت گیرد.

در اخیر افتتاحیه ورکشاپ پوهنوال دوکتور محمد ولی ناصری آمر تحقیقات علمی روی دست آوردها و فعالیت‌های مرکز تحقیقات صحبت کرده و معلومات ارایه نمود.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۹:۲۸
Background image

از پروفیسوران کشور سویس و رهبری انستیتوت امراض صدری و قلبی و عایی طی مراسمی قدردانی شد

از دو تن پروفیسور کشور سویس داکتر انریکیو ستایگر متخصص جراحی پلاستیک و داکتر پال رابرت فوگت متخصص جراحی قلبکه بنابر تفاهم وزارت تحصیلات عالی به هدف همکاری در عملیات‌ها، شریک ساختن تجارب. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۹:۲۸
Background image

عمل جراحی کودک هفت ماهه مبتلا به « لب چاک » در شفاخانه تدریسی میوند

تیم از متخصصان کشور سویس که بر اساس تفاهم وزارت تحصیلات عالی به افغانستان سفر نموده اند یکی از این متخصصین داکتر انریکیو ستایگر پروفیسور جراحی پلاستیک عمل جراحی یک کودک هفت ماهه را که. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲
Background image

بخش مراقبت های جدی(ICU)در دیپارتمنت گوش و گلو شفاخانه تدریسی میوند آماده بهره برداری گردید

به اساس پلان های انکشافی و گسترش میزان دسترسی به خدمات با کیفیت صحی در شفاخانه تدریسی میوند، کار ایجاد واحد مراقبت های جدی از مریضان وخیم در سرویس گوش و گلو تکمیل و به بهره برداری رسید.. . .

BACK TO NEWS