جلسه مشترک هیأت رهبری پوهنتون علوم طبی کابل ابوعلی ابن‌سینا و وزارت تحصیلات عالی ا.ا.ا

IT_Director
پنجشنبه ۱۴۰۰/۷/۸ - ۸:۴۵
جلسه مشترک هیأت رهبری پوهنتون علوم طبی کابل ابوعلی ابن‌سینا و وزارت تحصیلات عالی ا.ا.ا

روز سه شنبه (6 میزان 1400) جلسه مشترک هیأت رهبری پوهنتون علوم طبی کابل ابوعلی ابن‌سینا و وزارت تحصیلات عالی با اشتراک محترم دوکتور محمد اقبال حماد رییس پوهنتون علوم طبی کابل ابوعلی ابن‌سینا، محترم دوکتور سیلاب دلاور سرپرست ریاست نشرات، اطلاعات و روابط عامه وزارت تحصیلات عالی، محترم شیخ الحدیث شاه محمد، معاونان، رییسان پوهنحی‌ها، استادان و کارمندان در تالار بزرگ ابوعلی سینا بلخی برگزار گردید.

جلسه با تلاوت از کلام الله مجید آغاز گردید. سپس محترم دوکتور محمد اقبال حماد رییس پوهنتون ضمن خوش آمدگویی به اشتراک کنندگان پیروزی امارت اسلامی افغانستان و ختم اشغال را در کشور به همه تبریک گفته و از تمام استادان و منسوبین پوهنتون خواست تا در جهت پیشرفت تعلیم و پرورش کادرهای ورزیده و آباد ساختن وطن با هم تلاش نمایند و از عموم استادان و پرسونل صحی که در قبال صحت مردم زحمت می کشند و کار می کنند ابراز قدردانی نمود.

محترم دوکتور سیلاب دلاور سرپرست ریاست نشرات، اطلاعات و روابط عامه وزارت تحصیلات عالی پیرامون قرآن و ساینس و ابعاد مختلف معجزه‌های این کتاب مقدس صحبت‌های همه جانبه نموده و برای اشتراک کنندگان معلومات مفصل ارایه کرد.

در جلسه متذکره محترم شیخ الحدیث مولوی شاه محمد در رابطه به برنامه‌ها و اهداف امارت اسلامی افغانستان صحبت نمود و روی موضوعات عفو عمومی، صلح و امنیت و حاکم شدن دین مقدس اسلام نیز توضیحات لازم ارایه کرد و از امنیت، رفاه و آسایش و تحصیل در سراسر کشور اطمینان داد و همه استادان و کارمندان را تشویق به کار، تلاش و زحمت نمود.

همچنان محترم پوهاند دوکتور نجیب الله امرخیل معاون علمی پوهنتون، محترم پوهاند دوکتور احمد فرید برنایار رییس انکشاف تحصیلات طبی و محترم پوهندوی عبدالخالق مصباح استاد دیپارتمنت ثقافت اسلامی این پوهنتون به نوبه خویش به نمایندگی از استادان صحبت نموده و اطمینان دادند که از هیچ نوع تلاش در راستای پیشرفت و ترقی در کشور دریغ نمی ورزند و خواهان هرچه زودتر شروع شدن دروس محصلان در پوهنتون‌های دولتی شدند.

جلسه با دعائیه توسط محترم پوهنمل سیدآقا سائس استاد دیپارتمنت ثقافت اسلامی این پوهنتون خاتمه یافت.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۴:۲۱
Background image

سال گذشته برای بیش از سه صد هزار بیمار در شفاخانه تدریسی میوند خدمات صحی ارایه شده است

شفاخانه کادری میوند پوهنتون علوم طبی کابل که در قلب کابل موقعیت دارد و از تاسیس این شفاخانه بیشتر از یک قرن میگذرد، در یک سال گذشته بیش از سه صد هزار تن به این شفاخانه مراجعه نموده و. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۴ - ۱۲:۲
Background image

عمل جراحی سرطان مری به روش لاپاراسکوپی در شفاخانه تدریسی علی آباد موفقانه انجام شد

بخش آنکولوژی شفاخانه تدریسی علی آباد پوهنتون علوم طبی کابل بر روی یک بیمار 60 ساله که مبتلا به سرطان مری بود با روش لاپاراسکوپی یا لیزر عمل جراحی آن را موفقانه انجام دادند.

به گفته. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۳ - ۱۰:۰
Background image

شفاخانه کادری چشم در یک سال گذشته 2000 عملیات چشم را انجام داده اند

شفاخانه کادری چشم پوهنتون علوم طبی کابل که در بخش‌های تداوی چشم و ساختن عینک برای مریضان عرضه خدمات می‌نماید و نزدیک به 90 سال می‌شود به شکل دیپارتمنت، کلینیک و اکنون از مدت دو سال به. . .

BACK TO NEWS