دیپارتمنت فزیوتراپی در شفاخانه تدریسی علی آباد پوهنتون علوم طبی کابل طی محفلی افتتاح شد

IT_Director
چهارشنبه ۱۴۰۱/۹/۳۰ - ۸:۴۷
دیپارتمنت فزیوتراپی در شفاخانه تدریسی علی آباد پوهنتون علوم طبی کابل طی محفلی افتتاح شد

بخش فزیوتراپی در چوکات پوهنځی علوم متمم صحی منحیث دیپارتمنت فارغ ده (لیسانس) در شفاخانه تدریسی علی‌آباد پوهنتون علوم طبی کابل با همکاری انجمن فزیوتراپی افغانستان توسط رئیس پوهنتون علوم طبی کابل و هیئت رهبری این پوهنتون، مقامات وزارت تحصیلات عالی، نمایندگان انجمن فزیوتراپی افغانستان و شماری از داکتران و استادان امروز سه شنبه۲۶ جمادی الاول ۱۴۴۴ طی مراسمی، افتتاح شد.

در مراسم افتتاح، پوهنیار داکتر فضل الرحمن رحمانی رئیس پوهنتون علوم طبی کابل، ضمن اشاره به تاریخچه فزیوتراپی، این بخش را مهم و اشد نیاز برای پوهنتون و جامعه دانسته گفت: « پوهنتون علوم طبی کابل مناسب دانست تا در بخش فزیوتراپی برنامه‌های را روی دست گیرد تا در این نهاد این بخش تا سطح لیسانس تاسیس شود، که الحمدالله امروز پوهنتون به این موفقیت دست یافت و محصلینی‌که به این دیپارتمنت از طریق امتحان کانکور سال ۱۴۰۱ معرفی شدند در سال آینده درس‌های شان به شکل عملی شروع می شود.»

پوهنیار رحمانی از تمام دست اندرکاران و انجمن فزیوتراپی افغانستان که در قسمت ایجاد این بخش همکاری‌های همه جانبه نمودند، ابراز قدردانی کرده و از عموم موسسه‌های هم‌کار خواست تا حمایت شان‌را جهت انکشاف و توسعه بیش‌تر بخش فزیوتراپی ادامه دهند.

در محفل یاد شده، پوهاند دوکتور نجیب الله امرخیل معاون علمی پوهنتون، مسلک فزیوتراپی را در بخش طبابت با اهمیت دانسته و روی بخش‌های وقایوی و تداوی آن صحبت کرده گفت: فزیوتراپی در تمام بخش‌های طبی رول مهم و نقش اساسی را ایفا می کند.

در ادامه برنامه، داکتر عبدالمطلب شینواری رئیس شفاخانه تدریسی علی‌آباد از موسسه‌های هم‌کار که بخش فزیوتراپی را در این شفاخانه ایجاد و تاسیس کردند، اظهار خرسندی کرده و اطمینان داد که جهت انکشاف آن تلاش خواهند کرد؛ و هم‌چنان از مسوولین مربوطه و نهادهای کمک کننده خواست تا در قسمت مهیا ساختن زیربنا و تجهیز کردن هرچه بیش‌تر این بخش توجه جدی به خرچ دهند.

در اخیر برنامه، داکتر رازی خان همدرد معاون انجمن فزیوتراپی افغانستان صحبت کرده گفت: «یکی از اهداف این انجمن که ایجاد بخش فزیوتراپی به سویه لیسانس بود به آن نایل آمدیم تا از این طریق مصدر خدمت به مریضان که نیاز دارند شده باشیم.» داکتر همدرد در ادامه سخنان شان از همکاری‌های بیشتر با این پوهنتون اطمینان داد.

قابل یاد آوری است که ایجاد دیپارتمنت فزیوتراپی با پیشنهاد انجمن فزیوتراپی افغانستان به مقام عالی وزارت تحصیلات عالی در سال ۱۳۹۸ صورت گرفته بود که بعد از موافقه پوهنتون علوم طبی کابل دیپارتمنت فزیوتراپی توسط وزارت تحصیلات عالی منظور گردیده و افتتاح شد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۹:۴۴
Background image

جلسه آگاهی دهی مبارزه علیه فساد اداری و برخورد خوب با مریضان در شفاخانه تدریسی میوند برگزار شد

جلسه یک روزه آگاهی دهی مبارزه علیه فساد اداری از سوی پوهنتون علوم طبی کابل در شفاخانه تدریسی میوند به هدف ارتقاء و بلند بردن کیفیت کاری کارمندان برگزار شد.

جلسه با تلاوت چند از کلام. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۵/۳ - ۸:۵۸
Background image

جلسه کمیته امتحانات در رابطه به آوردن هرچه بهتر نظم در جریان امتحانات نهایی سمستر بهاری برگزار شد

از این‌که پوهنتون علوم طبی کابل در آستانه امتحانات نهایی سمستر بهاری قرار دارد به منظور آوردن هر چه بهتر نظم در جریان امتحانات و در رابطه به چگونگی اخذ امتحان از سوی استادان، استاد. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۵/۲ - ۱۵:۵۶
Background image

تقدیر از اول نمره عمومی امتحان کانکور

پوهنتون علوم طبی کابل امروز ۲ اسد سال روان از اتل خان رحیمزوی اول نمره عمومی امتحان رقابتی کانکور سال ۱۴۰۳ تقدیر کرد.

دوکتور مفتی اسدالله نجات رئیس عمومی پوهنتون علوم طبی کابل درحالی. . .

BACK TO NEWS