برگزاری محفل اختتامیه برنامه فوق دیپلوم یک ساله تغذی در پوهنتون علوم طبی کابل ابوعلی ابن‌سینا

IT_Director
پنجشنبه ۱۳۹۸/۹/۲۸ - ۱۲:۶
KUMS

 

این محفل که روزچهارشنبه(27 قوس 1398) در تالار کنفرانس‌های علمی این پوهنتون تدویر گردید، محترم دکتر احمد سیر مهجور معین مالی و اداری و روسای بخش‌های مختلف وزارت تحصیلات عالی، محترم پوهاند دوکتور وحیدالله مومند رییس پوهنتون علوم طبی کابل ابوعلی ابن‌سینا همراه با هیات رهبری، محترمه دوکتور نسرین اوریاخیل رییس عمومی شورای طبی افغانستان، محترم دوکتور بشیر احمد حمید رییس عمومی وقایه و کنترول امراض وزارت صحت عامه، نماینده اتحادیه اروپا و هیات رهبری موسسه کانسل سانته حضور داشتند.

محفل با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد. محترم دکتر احمد سیر مهجور معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و حامیان مالی این برنامه، راه اندازی چنین برنامه ها را در ارتقا و دانش تغذی استادان مهم و موثر دانسته و کسب معلومات درباره تغذی را برای همه مهم و لازم عنوان نمود. معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی از استادان و فارغان این برنامه خواست تا با انجام تحقیقات شان پیرامون تغذی، در حل مشکلات موجود در این زمینه کمک کنند.

محترم پوهاند دوکتور نجیب الله امرخیل معاون علمی پوهنتون علوم طبی کابل ابوعلی ابن سینا، پیرامون موضوع طور همه جانبه صحبت نموده و ختم موفقانه برنامه فوق دیپلوم یک ساله تغذی را یک دست‌آورد مهم برای جامعه و این پوهنتون عنوان نمود. معاون علمی این پوهنتون از وزارت‌های تحصیلات عالی و صحت عامه خواهان ایجاد یک سکشن جدید در تشکیل شان گردید تا برای فارغان برنامه تغذی زمینه کار فراهم شود.

محترم دوکتور نسرین اوریاخیل رییس عمومی شورای طبی افغانستان با اشاره به عدم آگاهی مردم پیرامون اهمیت موضوع تغذیه، افزود که تنها فقر باعث سؤتغذی انسان نمی‌شود؛ بلکه نداشتن آگاهی مردم هم سبب سؤتغذی می شود. رییس شورای طبی افغانستان از ادارات ذیربط خواست که موضوع تغذی را در اولویت برنامه های کاری شان قرار دهند.

دوکتور بشیر حمید رییس عمومی وقایه و کنترول امراض وزارت صحت عامه، ختم موفقانه این برنامه را برای پوهنتون علوم طبی کابل ابوعلی ابن سینا تبریک گفته و درباره تغذی طور مفصل صحبت نمود. وی همچنان برنامه تغذی را یکی از اولویت‌های وزارت صحت عامه دانسته و بر توسعه این برنامه تاکید نمود.

قابل ذکر است که این برنامه از تاریخ 18 می 2019، در این پوهنتون علوم طبی کابل ابوعلی ابن‌سینا به همکاری مالی اتحادیه اروپا و موسسه کانسل سانته راه اندازی گردیده بود که قرار است دور بعدی آن نیز به زودی آغاز گردد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۴:۲۱
Background image

سال گذشته برای بیش از سه صد هزار بیمار در شفاخانه تدریسی میوند خدمات صحی ارایه شده است

شفاخانه کادری میوند پوهنتون علوم طبی کابل که در قلب کابل موقعیت دارد و از تاسیس این شفاخانه بیشتر از یک قرن میگذرد، در یک سال گذشته بیش از سه صد هزار تن به این شفاخانه مراجعه نموده و. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۴ - ۱۲:۲
Background image

عمل جراحی سرطان مری به روش لاپاراسکوپی در شفاخانه تدریسی علی آباد موفقانه انجام شد

بخش آنکولوژی شفاخانه تدریسی علی آباد پوهنتون علوم طبی کابل بر روی یک بیمار 60 ساله که مبتلا به سرطان مری بود با روش لاپاراسکوپی یا لیزر عمل جراحی آن را موفقانه انجام دادند.

به گفته. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۳ - ۱۰:۰
Background image

شفاخانه کادری چشم در یک سال گذشته 2000 عملیات چشم را انجام داده اند

شفاخانه کادری چشم پوهنتون علوم طبی کابل که در بخش‌های تداوی چشم و ساختن عینک برای مریضان عرضه خدمات می‌نماید و نزدیک به 90 سال می‌شود به شکل دیپارتمنت، کلینیک و اکنون از مدت دو سال به. . .

BACK TO NEWS