عمل جراحی کودک هفت ماهه مبتلا به « لب چاک » در شفاخانه تدریسی میوند

IT_Director
شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۹:۲۸
عمل جراحی کودک هفت ماهه مبتلا به « لب چاک » در شفاخانه تدریسی میوند

تیم از متخصصان کشور سویس که بر اساس تفاهم وزارت تحصیلات عالی به افغانستان سفر نموده اند یکی از این متخصصین داکتر انریکیو ستایگر پروفیسور جراحی پلاستیک عمل جراحی یک کودک هفت ماهه را که مبتلا به لب چاک بود با کمک داکتران بخش جراحی پلاستیک این شفاخانه موفقانه انجام دادند.

داکتر ستایگر می گوید که این گونه کودکان از سه الی شش ماهه در زمان بارداری مبتلا می شوند اگر در زمان کودکی تداوی نشوند درست حرف زده نمی توانند و باعث لکنت زبان می‌شود، وی افزود که هدف سفر شان به افغانستان شریک ساختن تجارب و ارتقای ظرفیت داکتران می باشد و این روند ادامه خواهد داشت.

گفتنی است تیم از متخصصان خارجی که برای یک هفته به هدف همکاری در قسمت ارتقای ظرفیت داکتران و شریک ساختن تجارب خویش از کشور سویس عازم افغانستان شده اند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۲:۴۵
Background image

نشست مشورتی دعوت و ارشاد پوهنتون علوم طبی کابل

به هدف توضیح و تشریح پلان ها و برنامه های دعوت و ارشاد و مشوره در تطبیق این پلان ها جلسه کمیته مشورتی دعوت و ارشاد پوهنتون علوم طبی کابل دایر شد.

در این جلسه در باره تنظیم و ترتیب. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۹:۵۴
Background image

جلسه شورای علمی پوهنتون علوم طبی کابل

جلسه شورای علمی پوهنتون علوم طبی کابل تحت ریاست دوکتور مفتی اسدالله نجات رئیس عمومی پوهنتون علوم طبی کابل در باره موضوعات علمی و امور تقرر و ترفیعات علمی استادان برگزار و راجع به هر. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۵ - ۱۵:۴۰
Background image

محفل فراغت دوره نظری ۸۳ تن محصل پوهنځی طب با حضور مقامات عالی رتبه برگزار شد

امروز 25 ثور سال روان محفل فراغت دوره نظری محصلان پوهنحی طب پوهنتون علوم طبی کابل با حضورداشت مقامات عالی رتبه امارت اسلامی افغانستان طی مراسمی با شکوه برگزار و از محصلان ممتاز این. . .

BACK TO NEWS